301
Asiakaspalvelu ja myynti, yksilökilpailu

301_asiakaspalvelu

Lajivastaavat

RYYMIN RAIJA

Raija Ryymin
Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
raija.ryymin@businesscollege.fi
044 775 6382

TIKKANEN TERO

Tero Tikkanen
Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
tero.tikkanen@businesscollege.fi
045 672 5779

Osallistuminen

Tähän lajiin voi osallistua +1-lajien kilpailija. Myös lukio-opiskelijat voivat osallistua tähän lajiin.

Yleiskuvaus

Laji pohjautuu liiketalouden perustutkinnon, merkonomi, tutkinnon perusteiden tavoitteisiin ja arvioinnin kriteereihin. Kilpailutehtävät mittaavat perustutkinnon tutkinnonosien kiitettävän tason (K3) osaamista. Asiakaspalvelun ja myynnin tehtäviin kuuluvat erilaiset asiakaspalvelussa esille tulevat tilanteet.

Osaamisvaatimukset

Kilpailijan on osattava kartoittaa asiakkaan tarpeet, myydä asiakkaan tarpeita vastaavia tuotteita kannattavasti sekä palvella asiakkaita asiakaslähtöisesti erilaisissa toimintaympäristöissä. Kilpailijoiden tulee selviytyä asiakaspalvelutilanteista vieraalla kielellä (englanti). Kilpailijan työskentely on yrittäjämäistä, taloudellista ja laadukasta, hyvin organisoitua ja oma-aloitteista sekä suoritettu oikein laittein ja välinein työturvallisuus ja kestävä kehitys huomioiden.

Lajiohjausryhmä 2017

Raija Ryymin, lajivastaava, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
Tero Tikkanen, varavastaava, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
Katri Pahkakangas, Koulutuskeskus Sedu
Tiina Mätäsjärvi, Sastamalan koulutuskuntayhtymä
Suulemi Veija, Sastamalan koulutuskuntayhtymä
Mari Halmetoja, HOK-Elanto
Minnastiina Miettinen, HOK-Elanto
Kenneth Lindström, PAM
Jukka Nylander, Würth Oy
(22.10.)

Lajin yhteistyökumppanit