208- SEMIFINAALI

Pelituotanto

 

Semifinaalin aikataulu ja paikka

8.2.2017, klo 10:00 – 18:30
Stadin ammattiopiston Muotoilijankadun toimipaikka:
Muotoilijankatu 3, 00560 Helsinki
Info: Markku Luotonen
puh: +358043349177

Ja

8.2.2017, klo 10:00 – 18:30
Pohjois-Karjalan ammattiopisto Outokumpu:
Lammenkatu 18, 83500 OUTOKUMPU
Info: Olli-Matti Rautiainen
puh: +358504380662

Semifinaalikoordinaattori

Markku Luotonen
0403349177
markku.luotonen@edu.hel.fi

Kilpailijamäärä

10 kilpailuparia

Kilpailutehtävän rakenne ja tehtävämoduulien keskeiset sisällöt

Joukkue suunnittelee ja toteuttaa kilpailun aikana digitaalisen pelin konseptisuunnitelman ja pelattavan prototyypin tehtävänannon lähtökohdista. Kilpailijoiden on otettava työskentelyssään huomioon tuotannolle asetetut sisällölliset tavoitteet ja tekniset vaatimukset, kohderyhmän erityispiirteet ja käyttäjäkokemus. Pelituotanto on monialainen laji joka vaatii kilpailujoukkueelta osaamista mm. pelisuunnittelussa, ohjelmoinnissa, peligrafiikan tekemisessä.

Kilpailu on parikilpailu.

Esimerkkitehtävä

Design a Space Invaders type arcade game concept for 7 to 10 year old children. Try to include educational elements in your game concept and make the design visually suitable for the target group. Bring something new to the genre and feel free to experiment with visual styles and game play.

Create materials for your game concept presentation and save all the files to the designated folder.

Your presentation materials should include original concept art and playable prototype that demonstrates the key game mechanics. Build a PowerPoint or a Keynote presentation that is understandable without the verbal presentation. Presentation should include at least game concept, key features, unique selling point and target audience.

-Your playable prototype should be a Mac OS X Standalone build.
-Do not use any purchased or otherwise acquired assets in your game.
-Internet access is restricted and cellphones are banned during the competition.
-Using Unity help is allowed.

Tehtävän laajuus ja käytettävissä oleva aika

Kilpailutehtävään on käytettävissä 8 tuntia sisältäen tehtävänannon.
Kilpailijoille järjestetään lounastauko.

Kilpailutehtävän arviointikriteerit

Arvioinnin osa-alueet ja osa-alueiden prosentuaalinen painoarvo arvioinnissa:

Work organization and management, 10%
Concept Art , 25%
The build of the prototype, 30%
Game design, 25%
Pitch deck, 10%

Kuvaus arvioinnin toteutustavasta

Molemmilla kilpailupaikoilla toimii neljän hengen tuomaristo.

Kilpailupaikalla olevat työvälineet ja materiaalit

Helsingin kilpailupaikalla: Mac OS X -ympäristö, Unity, Adobe Photoshop, Blender, Maya, Powerpoint, Wacomin piirtopöydät.

Outokummun kilpailupaikalla: Windows-ympäristö, Unity, Adobe Photoshop, 3DSMax, Maya, Blender, Motionbuilder, ZBrush, Substance painter ja designer, Powerpoint, Wacomin piirtopöydät.

Kilpailija tuo tullessaan

Kilpailija voi tuoda mukanaan muistiinpanovälineet.